Millainen on hyvä nettikauppa? Nettipankit näyttävät tietä nettikaupoille. Yksi nettipankkien yleistymisen syitä oli nettipankkien helppokäyttöisyys. Asiointi rakennettiin alusta pitäen selkeäksi ja helpoksi. Käyttäjä huomasi osaavansa käyttää palvelua tarvitsematta pelätä virheitä, ilahtui ja totesi: "Tästä minä tykkään." Mutta millainen on hyvä nettikauppa? Millaisessa liikkeessä olisi hyvä asioida? Seuraavassa on listattuna muutamia pääkohtia, joista osa jo toteutuu nykyisissä kaupoissa, osassa on vielä paljon kehittämisen varaa. 1. Automaattinen sisäänpääsy - kauppa antaa asiakkaalle kaupan avaimet joko levyllä tai netissä 2. Harjoittelumahdollisuus oikeasta tuotevalikoimasta 3. Selkeät vaihtoehdot kaupassa asioinnille 4. Tuotteet ja hinnat selkeästi esillä ja ajan tasalla. Uudet tuotteet heti kauppaan. Loppunut tavara poistettava. 5. Tuotteiden saatavuus myymälästä, toimitustavat, -ajat ja -maksut
selkeästi esillä. 6. Helposti käytettävä ostoskori 7. Selkeä lista ostoksista ennen maksamista 8. Mahdollisuus tallentaa ostostiedot seuraavaa käyttöä varten 9. Helpot maksumahdollisuudet 10. Kuitti maksusta 11. Vahvistus tilauksen tulosta perille. Sähköposti-ilmoitus toimitustavasta ja -ajasta 12. Mahdollisuus katsoa historiatietoja: ostokset (tuotteet, hinnat,
maksut), luottojen tilanne
| Sivun alkuun | Sisältö | Palaute | Uutiset | www.pellervo.fi | |